Що вважається плагіатом в курсовій та дипломній роботі
Саме поняття плагіат має пряме відношення до авторського права і відображається в використанні, присвоєнні, публікації інтелектуальної власності без узгодження і посилання на першоджерело.
Особливе значення у навчальному студентському середовищі, проблема з плагіатом у навчальних роботах яка зявилась з інформаційною доступністю і розвитком технологій інтернет в кінці дев’яностих, тоді найбільш тямущі студенти примудрялися викачані з інтернету курсові, дипломні та реферати видавали за свої і успішно отримувати за них хороші оцінки. У зв’язку з тим, що комп’ютерна грамотність до викладацького складу прийшла не відразу та й технології того часу не особливо дозволяли відстежити клони курсових, рефератів і навіть дипломних, і тільки тоді коли при перевірці викладач виявляв ідентичні роботи, або роботи явно склеплені з декількох, таємне ставало явним. Коли проблема плагіату і компілювання в студентському середовищі досягла піку в деяких вищих навчальних закладах спробували підняти вимоги до унікальності студентських робіт, так як технічно саме це можна відстежити за допомогою програми антиплагіат, навіть до виявлення її в конкретному відсотковому співвідношенні, хоча можна відмітити, що унікальність роботи і наявність в ній плагіату не зовсім одне і теж. Наприклад, рерайт або перефразування тексту легко знімає питання унікальності але не виключає плагіат, і навпаки наявність в тексті великої кількості необхідних для цілісності роботи цитат і посилань із зазначенням першоджерела не робить роботу плагіатом, хоча при цьому показники унікальності можуть бути дуже низькими, але в водночас характер і кількість використання цитат навіть з посиланнями в деяких випадках можуть підставити під сумнів авторство і можуть бути визнаною плагіатом, наприклад розділ складається з цілого шматка книги, або висновки по роботі взяті з іншої роботи, використані дані іншого дослідження що знижує практичну значимість роботи …
Можна так само відзначити, що ідея теж не є плагіатом якщо звичайно вона не полягає в використанні готових технічних рішень, і знову таки все залежить від змісту і мети навчальної або наукової роботи. Якщо метою є розробка конкретної методики а вона вже існує то це буде плагіатом а якщо ми в роботі будемо використовувати відому методику для проведення дослідження то це не буде порушенням авторського права а вміле використання методології в роботі.
З огляду на що питання плагіату досить неоднозначний його наявність можна визначити використовуючи не тільки технічні засоби відстеження унікальності а й безпосереднім аналізом всієї роботи і її частин за допомогою вичитки роботи, аналізу цитат і результатів програми антиплагіату.
З огляду на вищевикладене можна сміливо заперечити новоспечені введення деяких вищих навчальних закладів щодо допуску роботи за попередніми результатами програми антиплагіат які по суті визначає унікальність роботи яка не є показником плагіату!
Суворим викладачам можна нагадати що Курсова робота – це аналіз чужого матеріалу і свої висновки. Диплом є нове бачення старого матеріалу. Оригінальності в цьому немає.
У безтурботної боротьбі за студентські права варто так само не забувати про сенс написанні студентських робіт які полягає в розвитку авторського початку в роботах, отже чим більше в ваших наукових працях буде ваших думок, висновків, ідей, досліджень тим вище наукова цінність вашого майбутнього інтелектуального дітища. Бажаємо успіху у вашій науковій та навчальній діяльності.